Mycket på en gång:)

Jaha då kanske det var dags att uppdatera här lite:)
Lite som hänt:
Har inte blivit några tävlingar med Ebba än. Men vi ligger i riktig hårdträning.
Har inte riktigt klaffat med korgen, men nu har vi hittat ett sätt som jag tror starkt på, och igår visade det riktigt resultat, så vi kör vidare där, och jag ska försöka komma ihåg "att inte gå för fort fram" :) Matte har en tendens att vilja lite för mycket på kort tid:)
Tänkte på det häromdagen, har faktiskt inte ens haft Ebba i ett år och hon är inte mer än 2,5.... Så jag kan nog lugna ner mig lite och se till att allt sitter innan jag härjar ut:)
Var ju planerat ett högre spår, tyvärr blev jag 4e reserv så det var ju inte mycket att fundera på. Sen hade jag Karlshamn, lägre skydd, men jag är glad att jag inte åkte, kunde nog ha gjort mer ont än gott när inte allt sitter och man inte känner sig hundra. Men vi kommer komma starkt, vänta bara:)
Den lilla svarta:) Ja eller lilla och lilla, han var inne och röntgades i fredags och jösses han väger hela 36 kilo nu, så liten är han inte längre. Går frammåt med honom. Har kommit igång med spåret ordentligt nu och det går riktigt fint. Men lite för valpig än för att jag skullle vilja komma ut och lägga plats med honom på en tävling. Men vi skyndar långsamt.
Jag har fyllt år också. Hela 26:(  Så nu är jag närmare 30 än 20, hua hua.
Min kära syster och hennes Joakim var och hälsade på från Norge. Vi firade hennes och min födelsedag, sen var de här nere i Kalmar och tittade på vårt hus. Sov hos pappa och Petra helgen jag var hemma. De har köpt en jätte fin gård mellan hultsfred och Målilla. Så pappa och Petra har renoverat stall, till Petras 2 hästar. Var super trevligt och tack för
super god mat och trevligt sällskap, ni vet ju att jag kommer snart igen:)
Mamma och jag har planerat in en Norge resa i början av oktober. Syster ska nämligen tävla i body fitness då, så hon är i full träning, ska se om jag kan sno lite bilder på henne så ni får se hur hon ser ut nu:)
Även Simon och jag ska ut och resa lite. I september så drar vi till Österrike för att titta på IPO VM, ja eller handla hundsaker:) Blir en minibuss, och vi hoppas att Nicke vill följa med, han tycker nämligen om att köra:)
Även mor har rört på sig. Hennes pick och pack har gått till Kvillsfors:) Hon och Micke har flyttat ihop, jätte kul tycker jag:) Kommer snart och hälsar på er också:)
Sen bär det iväg till Västervik på onsdag, ska dit och jobba med Ebba på visfestivalen.
Ska bli så himla kul, det är sånt som man tycker är såå roligt som väktare, att få va på stan, man får mycket frågor om hunden och varför vi går med hund osv. Är inte så ofta folk ser väktare på stan med hund så det är roligt att få representera:) Så jag åker till Tess och våldgästar henne:) Jag har ju mitt eget hus p hennes gård. Så nu kommer min skylt upp på dörren snart:)
Ska försöka ta ett kort på vår lilla katt:) Han ser ut som en pudel, har rakat honom. Eller ja han är klippt som en tiger. Hade så himla dålig pälskvalité så det var nog skönt för honom:)
Lite bilder på kök, katt och syster följer.
Lovar att höra av mig hur det gick med Max röntgen när resultatet kommer:)
Thing tjing.

 Syster



Syster



Syster



Köksbordet, älskar min kökslampa:)



Köksbordet. Där plasten är håller vi på nu:)


 En av de två långa fönster i "matrummet"



 diskmaskin till vänster, häll, fläkt, diskho.

 Snyggt att se det inte riktigt så fina vardagsrummet ÄN:)


 kyl, frys och ugn

köksbänken


 hörnet på köksbänken

 Simson rakad
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0