Kul Och Tråkigt

Har hunnit komma hem och pusta lite från påsk lägret. Det har varit sååå kul och givande, har fått massor med hjälp och tips..
Började torsdagen med att jag åkte hemifrån innan simon eftersom han jobbade till 15.30. Så jag befann mig i Målilla lite efter klockan ett.
Sen började allt med en gemensam genomgång om hur dagarna skulle se ut. Sen var det dax att diskutera våra problem och lite lösningar varje grupp för sig. Det fanns lydnad, som Anna höll i. Sen sök, som Patrik hade. Spår med Micke Rydberg, och så skyddet med Jonas Wallén.
Vi som var med i skyddet var: Sanna med Bosse, Sandra med Joy, Kerstin med Ullma, Tony med Carro sen var Henke med och körde lite hund och figgade och så jag med Ebba. Även Simon och Pollo samt Nettan och Rixi, var med en del pass.
Mitt mål med Ebba var att få fram lite mer attityd i korgen på henne. Hemma har hon mest bara plockat fram kamp skallet och aldrig varit riktigt sur, och jag vill ha en hund som tror hon äger allt och alla när korgen kommer på. Jag har ju även med henne i jobbet. Så nu är det slut på alla jäkla kamp duttar i korgen.:)
Har fått massor med hjälp, Ebba visar redan en helt annan attityd med korgen på. Är jätte nöjd med alla hennes pass är en helt annan hund. Bara att hoppas att man kan bibehålla detta hemma nu då:)
Har fått en massa tips på transporter, dubbeln, när hunden vill titta på föraren i anslutningar osv.
Första kvällen så gick vi och la oss efter maten på kvällen. Fredags kvällen bestod av påsk mat och sing star tävling, gissa vilka som vann, SKYDDET!!!!! På lördags kvällen var det lekar som besod av jucka leken:) uppletande för hunden med div saker. Sista grenen var att hunden skulle hålla en slev med ett ägg på, sen skulle den gå slalom mellan koner. Hmm så och så med det. Men vilka vann, SKYDDET!!!!!:)
Har varit en helt oförglömlig helg. Tack Nettan och Anna för en kanon läger, bra mat, kanon instruktörer och fint väder:)
Måste även gratta Janne som blev upplyttad till lyd klass 2 med Hillman Av Centaurus på 188,5 p.
Nu till något tråkigt Eddies mamma Soya gick bort 6/4- 09 pga sjukdom. Soya blev kommunmästare i skydd -07, -08, Elit lydnad, CACIT elit skydd, G lägre klass spår. Vi saknar dig gumman och sänder en tanke till Ann- sofie och Anders som mist sin älskade Soya.
Blev tyvärr inte så mycket bilder eftersom jag filmade mest. Men som tur är så har Sandra skickat över lite bilder till mig på Ebba så jag lägger ut dom.
P O K Icka

 Kolla in dom tårna. Här skrämmer hon Jonas för fullt:)

 Vi är ju snygga iaf:)

Kommentarer
Postat av: Tony & Kerstin

Vi vill bara tacka för ett mycket bra sällskap på Målilla lägret!



Vi ses

Tony & Kerstin

2009-04-14 @ 14:52:00
URL: http://brukshundarna.webb.se
Postat av: Icka

Tack själva! Hoppas ni får lika trevligt på Glenn lägret:) Mvh

2009-04-15 @ 08:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0