Tävling forts.

Som sagt i lördags gick starten för Ebbas och min första lägre tävling ihop.
Började klockan 08.00 på morgonen. Man ar ju kanon pigg med tanke på att Simon och jag varit på julbord på fredags kvällen, och vi var väl hemma 01.00 tror jag.
Men jag körde, så på den fronten var det lugnt:) Kul att dricka julmust när man blir bjuden på alkohol hela kvällen:)
Tävlingen gick på alvaret på Öland. Och vilket skit väder. Det blåste och var is kallt. Drog självklart nummer 12 av 13 hundar. Så jag gick nog inte på mitt spår förens klockan 10. Puh tur att man har värme i bilen:)
Till spåret då. Hon tog påsläppet kanon, trotts fårskit och kraftig sidovind. Sen tyckte jag att hon spårade på fint hela spåret. Vi hade två pinnar bort, som visade sig ligga mitt uppe på ett kärr. Hade släppt linan där så hon fick fri spåra, bara för att jag koncetrerade mig på att hoppa på tuvor, och då blev hon väldigt flackig.
Men 5 plus slut är helt ok.
Sen åkte vi till klubben för budföring. Ebba gick kanon, inga problem där.
Så jag kom 2a av 13 hundar, missade första platsen med 0.75p ha ha, men nära skjuter ingen hare:)

Summa medelpoäng, lydnaden: 267.25p
Summa medel, special: 258p
Totalpoäng: 525,25


Kommentarer
Postat av: Nettan/Emma

Hej äntligen har jag fått i sta datorn igen hihih

GRATTIS till uppflyttningen snyggt jobbat kram Nettan/Emma

2008-12-02 @ 12:33:57
URL: http://www.piggabrukshundar.se/
Postat av: Annelie&Marcus

Stort Grattis till uppflyttningen!!!

Jättekul att de går så bra för er.



Kramar ifrån oss

2008-12-02 @ 19:43:14
Postat av: anna & zelda

GRATTIS!!

hoppas allt är bra. vi åker neråt på juldagen å stannar förhoppningsvis till 3 januari någon gång så då borde vi verkligen försöka ses :)

kram

2008-12-04 @ 10:22:55
URL: http://annazelda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0