Hej och hå

Var ju inte direkt igår som jag var och bloggade här:)
Blir jobbigare ju längre tiden går, och man känner att man bara har mer och mer att berätta om:)
Ja ja, får väl börja så får vi se vart det tar vägen.
SM. Ja vi hade skit kul som vanligt. Tack vare alla underbara vänner.
Började med att vi kom ner på fredagskvällen. Letade upp Therese och Andreas husvagn och korkade upp.
Sen var partyt igång. Var hos Katja och Fredrik, de hade hyrt en uppställd husvagn med förtält som var super fin.
Blev en sen kväll och en sen morgon dagen därpå:) Men som sagt ännu en gång så skyller alla på kräftorna. Förstår inte att man inte bara slutar äta dom, när man inte ens kommer upp dagen efter, så goda kan de väl inte va??:)
En annan var uppe klockan 08.00 på morgonen och rastade hundarna:)
Sen bar det iväg till området för IPO lydnaden. Sen flöt dagen på, vi kollade på lydnaden och uppletandet för skyddshundarna.
På kvällen var planen att ta det lugnt. Men men:) Vi hade världens party i therese och Andreas husvagn, förtält:)
Även söndagsmorgonen blev tidig för min del. 07.00 var jag uppe med hundarna:)
Sen bar det iväg till tävlingnsplatsen för att kolla in skyddet:) Så några riktigt roliga hundar och en del inte riktigt så roliga:)
Ja det var ett kortfattat SM.
Blev inte så mycket inhandlat med tanke på vår andra resa som gick av stapeln 3 dar efter SM.
VM i Österrike:)  Var Simon, jag, Emma, Jocke och Nicke som åkte. Vi hade hur kul som helst:) Finns så himla mycket att berätta om den resan, så jag vet inte ens vart jag ska börja:) Så jag kör allt lite kort. Vi handlade hur mycket fint som helst, bilder kommer senare. Vi drack en massa öl, åt en massa snitzel, var på världens fest i öl tältet, blev polare med alla Österrikes brandmän, tack vare vår husbil, lärde oss en massa tyska, tror vi iaf:) Såg en del riktigt bra hundar och såg en del hel kassa hundar:) Ja som sagt finns hur mycket som helst att berätta:) Ska be Emma om lite bilder så får ni se med egna ögon:) 
Ja sen har Simon debuterat sitt elit skydd med blandat resultat:) Men han har 3 inplanerade tävlingar kvar i år, så vi hoppas han får till lite bättre resultat framöver:) 
Nu måste jag åka till jobbet forsätter min uppdatering senare.
Just det, måste ju berätta att jag köpte mig en cykel igår en riktig mountain bike, tjohoo nu blir det full fart i skogen:)                                                                                                                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0