Uppkörning

Har ju glömt att skriva att Ebba och jag har klarade vår andra uppörning till tjänstehund. Så nu kan vi jaga busar för fullt i sommar:)
Längtar så till visfestivalen. Är kul att få vara ute med hundarna och prata lite med folket. Men det blir lite segt framåt 5 på morgonen.
Här kommer våra poäng:
Fot: 9, mkt bra kontakt, tränger något
Framförgående: 9, bra tempo, följsam, ngt stret
inkallning: 9, tempo? ( på mitten av streckan så stannar hon upp lite, vilket jag tror beror på mitt inkallande med ställande:) )
Hopp: 10, UA
Plats m. skott: 10 UA
Skott: UA
Avärjande: 7, kommer fel missar fig, men vänder bra och agerar, bra bett
visitation: 10, bra figurantintresse, koncentrerad
Transport: 7, DK, ngt före, bra fig

Är nöjd med henne, fick använda lite dk i tranporten efter överfall. Vi har ju börjat dra henne lite mer i skyddsarbetet och inte kört några transporter, så det får jag helt lägga på mig själv. Hon missar figgen på överfallet. Har kört henne mycket på höga hopp så hon sattsar 110% men när figgen kom i nerförsbacke och en båge framför mig så blir det ett jätte flyg förbi figgen, men hon vänder tvärt och är tom lite sur, för hon tog det som en miss, så hon dundrar i ordentligt när hon kommer igen och får ett kanon bett:)

Vi håller på för fullt med renoveringen på övervåningen. Jag har tom hjälp till att isolera idag:)
Har även kört mycket hund på sista tiden. Linkan och jag har hittat ett nytt sätt i korgarbetet som funkar kanon på lilla ebba. Max har även han tagit sig riktigt bra i sina bett. Kör honom med sele och lina, mycket missar verkar vara hans grej.
Måste grattulera Matti till sitt och Åskars andra cert i sök. Är bara ett till och en utställning kvar!!! HEJA HEJA.....
Sen har en träningskompis till börjat blogga: www.mikaelmini.blogg.se      välkommen.
Finns även en mallevalp kvar hos www.linklexx.se en kanon hane. Ni som är ute efter en hund att jobba med eller ha i tjänst så kan jag verkligen rekomendera att kika in där. Även en riktigt intressant stamtavla!!!
Syster yster kommer även hem på söndag, ska bli så himla kul att få se henne igen....
Tack och hej för denna gång.... pöss

Kommentarer
Postat av: Tyke

Grattis syster Ebba...Nu kan du jaga alla dumma busar ; ) Lycka till Tyke med matte Alex

2009-05-30 @ 16:14:58
Postat av: suzie

Grattis till dig o min favvo ebba=)



Ses i sommar hoppas ja.

2009-06-03 @ 23:38:15
URL: http://suzettej.blogg.se/
Postat av: Anna å Dengilidengan

Hej Gumman!



GRATTIS GRATTIS, bra jobbat brudar :)



Lägger en länk till din sida på min så jag SNABBT ska kunna hitta hit ler



Lycka till imorgon, kämpa kämpa -vi håller tummarna för er!



kram Anna å Dengilidooooo

2009-06-05 @ 09:27:10
URL: http://www.dengilidengan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0