hej hej

Vi har lite sällskap här i veckan. Nicke och lilla Alfons är nere från Stockholm.
De har lite träningsläger hos oss:)
Alfons har fått träffa de stora hundarna och tränat spår och lydnad.
Han har varit lite osäker på andra hundar, just för att han inte träffat så många, men han och Ebba blev bästisar efter ett tag:) Så nu busar de hela tiden.
Den lilla stackaren har jätte dumbo öron, så idag har Nicke och jag tejpat:) Ha ha, han ser så rolig ut:)
Ebbas träning går för tillfället kanon bra. Jag är sååå nöjd med utvecklingen i korgen. Har kört fulla fasttaganden och överfall efter kort transport. Hon har köpt vår ide kanon. Men jag fortsätter nöta på med selen och linan för att inte gå för fort fram.
Max har börjat med riktig konditions träning i form av cykling och simmning.
Har inte velat köra hårt med honom innan röntgen, men nu är det full fart.
Nicke har även kört lite lydnad med honom för att få in lite positioner på sig själv. Gör man inte rätt så gör inte Max rätt eftersom inte allt sitter kanon. Så det var nästan bättre än at torr gå:)
Jobbar för fullt så tyvärr blir min sömn lite lidande, nu blir det att jobba natt i helgen. Kommer bli tufft när man bara jobbat dag ett tag, Men Simon vet vid det här laget hur jag blir när jag inte sover ordetligt:)
Mamma och Micke var även och sa hej idag. Jätte kul att de ville komma förbi innan deras tripp till Öland. De ska övernatta i en väderkvarn:) Jaja men alla väljer ju själv hur man vill bo på semestern:)
Längtar till SM. Ska bli sååå kul. Hade tänkt ta med mig lilla datorn och köra direkt uppdatering därifrån, OM någon är intresserad av att läsa: live från SM. Annars så struntar jag i det. Släng in en komentar om ni vill följa svensk skyddet och inte har möjlighet att åka dit!!!!
Nix pix nu ska jag köra in Simon och gänget till stan, medans jag får åka hem och sova. Börjar ju jobba klockan 7 i morgon...
Tack och hej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0