2009!!!

Jaha då var det ett nytt år:)
Är ganska nöjd med 2008, men det ska bli kul att se vad detta året har att komma med.
Var ett tag sen jag skrev nu, och de flesta känner säker till oss och våra hundar, men jag tänkte börja bloggen för detta året att berätta lite om oss och hundarna:
Simons hundar:

EDDIE AV CENTAURUS
ras: Malinois
Född: 050720
E: Crux Van Het Dreiland
U: Isolde Ac Av Nangijala
Tävling:

MH
AD: UA HD: A

Elit lydnad
Godkänd lägre spår
Högre skydd

Eddie var först min hund, men efter att han inte klarat L- testet så fick Simon ta honom, då han är en exemplarisk tävlingshund.
Simon har inte hållit på med hund mer än två år, men är redan utbildad tävlingsfigurant och har tagit Eddie till högre skydd. Fler tävlingar väntas till våren.
Eddie kommer ur en kull på 9 valpar, varav 3 är tjänstehundar.
www.avcentaurus.se

GOLDEN INCA`S APOLLO
Ras: Malinois
Född: 070413
E: Yagus Van De Duvetorre
U: Styx Az Av Nangijala
Tävling:

MH
AD: UA HD: A

Apollo ska börja tävla nu till våren, ett appell spår står och väntar inom det närmaste.
Apollo kommer ur en kull på 4 hundar. De har tävlat sparsamt än så länge, men det ska bi kul att se detta året vad de har att komma med:)

Mina hundar:

GLADA AV CENTAURUS
        "EBBA"
Ras: Malinois
Född: 061207
E: Blixt Av Centaurus
U: Mecberger Botildis
Tävling:

MH
L- test, godkänd att prövas som polishund
Uppkörd och färdig väktarhund, går i tjänst
AD: UA HD: B

Högre spår
Lyd klass 2

Ebba är min nya tävlingshund/tjänstehund. Har bara haft henne sen september -08, så 2009 ska bli riktigt kul att se vad vi kan komma med. Tanken är lägre skydd nu i vår. Även högre spår är planen till våren.
Ebba kommer ur en kull på 9 hundar varav en avlivad pga sjukdom, så av 8 hundar är 5 tjänstehundar, 4 polishundar och 1 väktarhund.
Jag är utbildad hundförare som väktare. Har haft två hundar i tjänst.
www.avcentaurus.se

GRÅMANNS SOFUS
      "MAX"
Ras: Schäfer
Född: 071213
E: Jevita Hassan
U: Chade`s Diddi
Tävling:

MH ej gjord
AD HD ej gjord

Max är min lilla svarta:) Han är en malle i schäfer kläder, är helt säker på det. En hund med en helt otrolig energi. Max älskar allt och alla och jag tycker det bådar bra för framtiden. Detta år väntar röntgen och MH iaf för lilla max. Har även planer på en lyd 1 och appellen, men vi får se hur fort han mognar till.
Max kommer ur en kull på 6 valpar, varav en är avlivad pga sjukdom.
www.gramanns.se

SIMSON
Född: 2004
Ras: Blandras
E: OKÄND
U: OKÄND

Simson är vårat nyaste tillskott.
Han är vår egen lilla katten Gustav.
Simson kommer från djurens vänner i Växjö och är en omplaceringskatt.
Han är långhårig och orange.
När vi köpte simson var det tänkt att han skulle vara en ute och inne katt, jaga lite möss och göra katt saker.
Men efter några dagar så märkte vi att simson hade andra planer. Han rör sig från sängen och soffan, vart nu vi befinner oss, han ska ALLTID ligga i knät, och han sover alltid bredvid mig i sängen, spelar ingen roll om jag jobbar natt och kommer hem vid 8, han kan ligga med mig i sängen till 14, utan att äta en gång:)
Och ska han vara ute nått så får jag lyfta ut honom och stänga dörren fort. Sen tar det ca 30 min så ska han in igen, och har onda ögat på mig tills jag sätter mig i soffan.
När han kom så var han lite rädd för nytt folk, men så är det inte längre. Han ska ligga i allas knä och kommer alltid och hälsar på alla nya.
Så allt har han kommit till rätta här i kalmar.

KÖKET:
Ja som de flesta vet så renoverar vi kök, puh, men nu är det inte långt kvar..
Idag är det tom tid för att måla väven i köket. Simon har gjort ett hästjobb och nu på slutet när det har blivit mycket målning så har tom jag kunnat hjälpa till en del.:)
Bilder kommer.

JOBB:
Jag jobbar som alla vet som väktare/hundförare. Just nu har jag en tjänst på polishuset i Oskarshamn, men inom det närmaste hoppas jag på en tjänst här i kalmar, får väl se hur det blir med det...


HÄSTEN:
Min lilla Dejsan åkte till sitt nya hem för ca 2 mån sen. Det går jätte bra för henne och Hanna, som har henne nu. Har varit och hälsat på henne och de har även tävlat en del med bra resultat. Hoppas erat 2009 blir mycket vinstrikt:)

Nu återstår bara att lägga in lite bilder.
Lycka till alla 2009........!!!!!!

 Taket i köket före


Taket mella:) Lådorna som ni ser är där spotten ska sitta


Färdigt tak, bara lite puts på balkarna kvar så de blir helt bruna.

Vägg före

vägg efter när gips och väven är på. Nu ska det målas.

den putsade väggen som Linkan och några öl hjälpte till med:) Tack tack


Golvet i hallen som vi precis börjat med....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0