Hallojjj

Jaha, kommer inte riktigt ihåg vad som hänt sen sist:)
Var iaf i Hultsfred fred till sön, på jobb. Men på lördagen öppnade Petra och pappa sin häst, hund affär.
Köpte ett stryp, klicker och en back on track till mitt knä. Har börjat få så himla ont nu när jag rör på mig mer än vanligt. Men nu har det snart gått en hel vecka med skyddet, och jag känner inte ett dugg, så jäkla bra!!!!!!!
Var även uppe på brux på lördagen och hjälpte Malin med sin schäfer Arga. Hon har uppkörning snart och behövde trimmas lite innan. Blir mycket på väldigt kort tid så det snurrade nog lite i schäfer hjärnan:)
SM närmar sig med storm steg och som vanligt så börjar resa lite chockartat:) får man helt enkelt räkna med när åker med Jimmy och Nettan:) Läs gärna inlägget från SM förra året här i bloggen, så förstår ni vad jag menar:)
Så helt plötsligt kommer Jimmie på att han glömt beställa husvagn med förtält, men inga problem, jag ta med ett tält?? Tror säkert att ägarna till campingen hade blivit jätte glada att vi bara smället upp ett tält istället för ett förtält:)
Men som alltid så löser det sig till sist:) Kommer att bo hos Therese och Andreas, de har varken barn eller hundar med sig, så vi stör ingen när vi ramlar in på morgon kvisten:)
Den andra saken som är super dum är att IPO lydnaden går klockan 07.00 på morgonen!!!!! Vem orkar vara uppe till 03.00 och gå upp för att titta på lydnad på morgonen?????
Även svenskskyddet kör sitt skyddsprogram klockan 11.00 på söndag. Så himla tråkigt, man vill ju ha det som förr!!! Det är väl iof skönt för dom som har långt att åka. Men halva grejen är ju att det är en folkfest också!!!:)
Har även blivit tillökning på Österrike resan, kusin vitamin Emma och hennes följe ska följa med:) Så himla kul. Tyvärr blir det inget SM för deras del pga att hon jobbar. Men Österrike är ju 100 gånger bättre, eller hur Emma?? Förstå vad vi ska handla hundsaker och grabbarna dricka öl.
Jocke på jobbet försökte lära mig säga en cool mening på tyska, så jag kunde staila för alla när vi kom fram. Men han gav upp efter en timme och sa: Men säg bara GE framför varje ord, då låter det ju iaf tyskt!!:)
Så de två timmar vi jobbade ihop igår så tränade jag på min tyska: ich bin getrött, unt ich not wont to gejobba mer??
Så nu kan jag:)
Denna helg blir lugn, Simon åker till Virsreum ikväll, om vädret tillåter, och jag jobbar i morgon och på sönag, MEN jag är ledig idag så ikväll blir det att gå till frissan, skönt!!
Lägger in lite bilder på schwanenstadt, dit vi ska på VM
P och K

 Här är banan i Schwanenstadt som tävlingarna går på:)

 Banan

 bana

 bana

 Här är en bild över Schwanenstadt som vi ska till:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0