Oj då

Det är så här man ska göra för att få en massa komentarer, inte blogga på länge:)
Ha ha, har inte haft någon större motivation. Mycket att göra, som vanligt, så all ledig tid går åt att träna hund.
Har anmält lite tävlingar nu 3 st så här långt, sen är det bara att vänta och se om det blir några fler. Förhoppningsvis inte:)
Till min lilla svarta, så är det dax för MH 19 april på Backamo. Ska bli kul att se alla syskon och även hur Max kan prestera. Man är ju inte lite slarvig med miljöbiten när man bor ute i skogen:) Men Simon och jag har bestämt att vi ska lasta in djuren i kärran idag och dra in till kalmaret:)
Lite kul är väl också att Simon ska tävla Apollo dagen innan i Lessebo. Bara att hålla tummarna att det går bra, annars åker jag nog själv på MHt........
Sen stundar det ju även för Nettans läger i Mörlunda, påsk helgen. Ska bli kul att köra ett läger på 4 dar...... Ebba och jag ska vara med skyddsgruppen för Jonas Wallen, intressant. Har inte hört så mycket om honom, med det beror väl på¨att han mest kör ipo och mondioring just nu.
Sen har ju familjen Lindquist/ Björkdahl fått tillökning hela 8 st. 7 fyrbenta och 1 tvåbent. Jätte grattis till alla valparna och lilla Maja:)
Även ett grattis till min far och Petra som köpt en liten gård utanför Hultsfred. Nu kan vi äntligen komma och sova över när ni har hundgårdar:) (Pappa tål inte hund:)
Vi har bytt foder på våra hundar också, gisses vilken skillnad. Både i pris, aptit och viktuppgång, helt sjukt. Vi kör på ett fryst färskfoder som heter fodax. Om ni har några problem med ert torrfoder så kan jag verkligen rekomendera det. Blir lite mer mäck med tanke på att man måste ha det i frysen, men jag kan rekomendera er att ta det:)!!!!!!!
Husrenoveringen, ja Simon håller på uppe på övervåningen punkt slut om det.
Hjälpte till på Kalmar tävlingen i söndags. Hade skyddstävling. Var 8 elit hundar med. Började morgonen med att traska ut ett spår i ös regn, valla en avsöksruta, dyngsur, valla en uppletande ruta, iskallt, köra tillbaka till klubben och skriva på lydnaden blåsigt+hungrig, skriva på skyddet, fint väder iaf men ryggont, säg aldrig att jag inte är intresserad av hundar.
Skämt och sido, tyckte tävlingen blev jätte lyckad. och skyddet var verkligen kanon roligt att se, var några hundar som imponerade stort i mina ögon.
Så Grattis till alla.
Nix nu är det jobb på G.
Höres Chip chip



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0