MH och HÄST

Hej hej.
Ja i helgen har det varit mycket bilåkning:)
Började i lördgs med att gå upp klockan 5 på morgonen för att styra bilen 30 mil mot Ängelholm, med Anna och Erik...
Vi har nämligen tittat ett tag på häst. Nu var vi och tittade på en godkänd tinker hingst från Irland. Å gud så fin han var. Jag som alltid varit halvblods människa men det här var en sagohäst på hög nivå. Fick inga bilder men har filmat lite, så jag kan nog ta lite bilder på TVn så får ni se honom. Tanken är att börja köra. Han är körd massor nere i Holland, både maraton lopp, dressyr och bröllop. Han var tydligen parkörd med ston också:) Så vi tillbringade dagen att köra häst och vagn. Verkligen en super trevlig häst. Ska bestämmas inom det närmaste om han blir Kalmar bo eller inte. Återkommer om det.
Sen åkte vi hem, jag packade om bilden och sen begav sig Simon och jag till Göteborg. 
Max hade ju sitt MH i Backamo igår. Vi har ju 40 mil så det tar ju en liten stund att åka på ett bräde. 
Tack så super mycket Andreas och Jennifer för vi fick sova hos er.
Sen styrde vi kosan mot Backamo klockan 07.00. Kom fram i god tid vildet var skönt eftersom jag hade start nummer 1.
Max gjorde ett G MH i mina ögon, och beskrivaren tyckte väl ungefär som jag. Att han är fortfarande väldigt omogen, men man såg på spökena att han har ett riktigt paket i sig. Han blev riktigt förbannad:) Lite roligt för det har man aldrig märkt på honom innan.
Tyvärr blev jag lite besviken på syskonen där det var 2 som reagerade stark på skotten.
Men man märkte att hans okoncentration tog över nästan överallt. Lite synd, men det kan och är en rolig kille att jobba med:)
Har även några stora GRATTISAR att slänga ut:
MICKE och GILLA, vinst och uppflytt till högre sök
NETTAN och RIXI till uppflytt till högre spår och vinst
MALIN och TILI (eddies syster) till uppflytt till elit spår 
MICKE och MINI till 288,5 p i appellen och uppflytt till lägre
ANNA och DENGAN till 607,75 p i elit spår
PATRIK och URAX till 608,25p i elit spår, även ett stort Grattis i efterskott på din 25 års dag:)
EMMA och ATLAS till ett bra genomfört MH i Backamo
Hoppas jag inte har glömt någon nu:)
Vår kalender börjar med tävling för mig, tror jag, lägre sök, sen har jag högre spår i Mönsterås, och även ett lägre skydd till sommaren:)
Tyvärr har jag fått munkavel om Simons tävlingar så vill ni veta tjata på honom:)
Höres bye bye
 


Kommentarer
Postat av: nettan

Grattis till genomfört mh med Max=)Tinker hästar är fina...Såg att du skulle tävla i mönsterås jag funderar på att anmäla mig dit jag med=)

köp hästen och låt drängen simon mocka skiten hihihi ska nog tya reda på var han ska tävla och ge igen lite hihihi ha< dte gott kram

2009-04-20 @ 22:04:52
URL: http://piggabrukshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0