Lite av varje........

Igår var det träning på klubben. Simon och jag hade med smörgåstårta till hela gänget. Var nog bäst det, annars hade vi blivit halshuggna:) Var kanon gott. Åt och pratade lite tävling.
Hade faktiskt mycket lydnadsträning igår med grabbarna. Var lite kul, brukar bara vara skyddet i huvet på dom annars. Men Matti ska ju tävla på lördag och Linkan ville köra genom lägre lydnaden hmmm de kanske har något planerat. Jag komenderade Micke och Mini och han Ebba och mig. Jag körde lyd 1 och han delar av appellen. Är så himla kul alla är verkligen på väg ut och tävla på något vänster.
I morgon är uppkörningen till tjänstehund. Är faktiskt lite pirrig i magen, speciellt när man vaknade upp med värdens förkylning i morse. Måste ändå försöka komma ut en ordentlig runda i skogen med djuren. Fast de är rätt duktiga på att roa sig själva när jag städar hundgårdarna varje morgon...:)
Har fått hem mitt nya tjänstetecken nu. Är jätte fint... Det är hel vitt och så står det "Mattes Stjärna" på ryggen i svart, sen är det en massa silver stjärnor under. Blir nog fint när man har en svar hund och en mörk...
Åter till träningen igår. Max körde jag bara lydnad med, och hjälp vad bra han gick. Kunde gå fot med full kontakt utan "godis" hand. La tom in lite läggande under gång, och det fattade han också fort. Var jätte roligt, tur att man har en hund till som måste köras:)
På Ebba körde vi ett dolt överfall, som träning inför morgondagen. Gick bra. Sen körde vi överfall med sele, och drog henne lite. Får se hur resultatet blir i morgon.
Lydnaden var inga problem med:)
Återkommer i morgon....
P och K

Kommentarer
Postat av: Nettan/Emma

Hm smörgåstårta det lät gott,synd man har 10mil till kalmar hihi...Kul att max börjar komma igång nu..Lycka till i morgon övertygad om att det går bra kram Nettan/Emma

2008-09-17 @ 20:12:10
URL: http://www.piggabrukshundar.se/
Postat av: Icka

Ja det hade funnits till er också:) Men men så är det när man bor långt här ifrån....:)

Kram

2008-09-17 @ 21:26:43
Postat av: suziie

Hej.

nu har ja snokat lite här oxå. =)

Verkar ju gå riktigt bra för Ebba ju!!

Lycka till imån.

//Suzette*

2008-09-18 @ 00:24:38
URL: http://suzettej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0