Kalas och annat.

Nu har jag bestämt  min nästa hund. Har ju alltid haft en passion för små hundar och nu har jag hittat den rätta:)
Hittade en pomeranian härom dagen på vägen hem från jobbet. Ja alltså den var precis på vägen utanför vårt hus. Stannade bilen och den hoppade upp i knät. Såg ingen matte eller husse i närheten så jag körde de hela 20m hem. Stannade och ställde in Ebba i hundgården. Precis när mina tankar hade gått fram och tillbaka: Simons syster äger ju faktiskt kalmar djursjukhus, hmm chipp plocka bort hmm. Så hörde jag någon roppa borta i skogen. Jaha var bara att börja traska däråt, med lill sudden i knät.
Jag kan ju säga en sak, hade jag vetat vilka som hunden tillhörde så hade jag gjort slag i saken och låst in lilla sudden ett tag till.
Ett yngre par med en hund till, som de tack och lov hade i koppel. Jag menar en hund med en ben längd på 2cm,hur fort springer den. Tom järnvägen går precis där dom gick, kan väl inte vara så svårt att springa och fånga den???
Jag lämnade över hunden, de sa inte ens tack, utan bara tog hunden satte ner den på backen, vände och gick??? Iof hade jag uniformen på mig och sa med lite arg röst: jag hittade den faktiskt ute på vägen!!
Jaja, nu är jag helt kär i dom. Kolla bara på dessa bilder:

full fart:)

Lite för mycket päls:)

Skriften till denna bild var: Ludde sitter fint. Öhh en boll??

 Är han inte söt....

Simons kommentar var: Är det inte lite väl dyrt för kräftbete??
Jätte kul...
I morgon åker vi till Virserum. Simons mamma fyller 60 så det blir tydligen stort kalas. Hoppas jag hittar något passande i garderoben till det.
Tränade hund i tisdags. Ebba gick i korgen ordetligt för förstagången. Jag är verkligen jätte nöjd, gud så bra hon gick. Tackar gudarna för att man har en figge som Matti också, guld värt.
I går körde jag upplet med båda vovvarna och lite lydnad. Har börjat med ställandet på Max och med Ebba så finlirar vi krypet. Sen var det en lång skogspromenad för båda.
Var även och red ca 1timme, snacka om ont i röven idag:( Och du Matti: Jag menar att jag red på HÄSTEN!!!
Ni som har små hundar kolla även in den hä länken: www.lechien.se  julklänning neranför är därifrån...
En annan får ju hålla tillgodo och drömma ett tag.....


För alla som undrar. Äger 3 mallar och en schäfer.....


Kommentarer
Postat av: Nettan/Emma

Hahha håller med simon dyrt kräftbete!!!

Du vet väl vad allt under 35cm hund kallas??=)

Jajajja den var sött men vad ska du ha den till du är ju ingen kärring än=)kram Nettan/Emma

2008-10-02 @ 14:04:32
URL: http://www.piggabrukshundar.se/
Postat av: Mia

Det är ju ursöta hundar.

Hälsningar

Mia och Tanja

2008-10-02 @ 20:06:59
Postat av: Bulten i Bo

Kallas Simon för Hästen?

2008-10-02 @ 22:20:40
Postat av: Malin

Tycker absolut du ska skaffa en sån där liten ulltuss! Vore väl coolt ihop med de andra stoooora hundarna!

2008-10-04 @ 16:00:20
URL: http://smedjebacken.blogg.se/
Postat av: anneli/emma

Nej Angelika det är ingen hund :) det är en hårboll

2008-10-04 @ 19:15:00
Postat av: Alina

Godagens! Fin blogg du har! :)

2008-10-04 @ 19:19:50
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Katja

Håller med dig, Icka... Små och söta, när man väl behöver kela en stund så är de ju förträffliga att ha till hands och så äter de ju knappt något. Många plus-argument... ;) De kan ju skälla som bara den(som grannens söta Quasimodo)och kanske skrämma iväg en inbrottstjuv eller två. ;)

Dessutom kan utställning vara kul med rätt typ av hund. :)

2008-10-05 @ 13:51:19
URL: http://www.linklexx.se
Postat av: AMMII

Haha OMG så söt!!



















Kram/ AMMII

2008-10-09 @ 17:36:30
URL: http://ammiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0