Hej hej

Lite uppdatering om Ebba. Hon läker fint, efter att hon fixat ur dränen själv:(  Hålen i nacken är snart helt ihop läkta, men de var ju heller inte så djupa. Är såren där bak som ser värre ut. Men enligt vet så sa han att vi skulle hålla såren öppna så länge som möjligt bara för att kunna hålla som rena. Men det ser inte roligt ut alls....
Har kört lite lydnad och gått lite koppel promenader med henne. Vill vänta tills medicineringen är över innan jag kör igång ordentligt. Synd att man har en tävling till i vinter, annars hade hon nog fått vila resten. Men som sagt tror jag kan bli lite lat om jag lägger ner redan nu:) Så vi sattsar 110 på sista spåret.....
I morgon kommer ägarna till Paxton, hunden som hoppade på Ebba. De skulle komma förbi med en liten krya på dig present, får se vad det kan tänkas vara:)
På torsdag så åker Dejsan. Hon ska vara hos en tjej som heter Hanna. Det roligaste är att hon bara bor ca 3 km från oss. Så jag kan rida och komma och hälsa på när jag vill. Kommer bli så skönt att slippa tänka på att stressa med hästen också. Hon kommer få det så himla bra. Lycka till, till er två:)
Så till lilla Max. Han växer och är stor. Ja nu ser tom jag att han är stor:) och fortfarande totalt vild. Har alltid haft vilda valpar, men de brukar iaf lugna ner sig en smula, men inte han, han är nog tom värre nu. Ett stoort hjärta till dig som uppfann hundgården:)
Men hans träning ser riktigt fin ut. Har inte kört någon som helst kamp med honom på sista tiden. Koncentrerar mig på lydnaden, tror jag kommer behöva den för att klara av honom i framtiden. Men det är en riktigt trevlig hund. Kom på härom dagen att han är den enda hund som vi har hemma som tycker om någon annan än matte och husse:)
Helgen som var, så hälsade jag på hos Anette och Janne på Av Centaurus på lördagen. Simon kunde tyvärr inte föjla med, han var inne med sin bil som gått sönder. Han var lagom road kan jag säga:)
Har varit sjuk i helgen också. Hade feber hela lördagen, piss tråkigt.
Är fortfarande förkyld och hängig med det funkar.
Tänker inte ens yttra hur det går med vårt kök urk på burk:(
Ska sova lite nu POK
ps: Har två grattis att dela ut. Det ena går till Put och Lycka som tog ännu ett 1:a pris i lyd kl 1
Det andra går till Markus och Coch som redan är SM klara för 2009!!!!!!! med kanon poäng på båda kval tävlingarna:)

Kommentarer
Postat av: Reine

Fin sajt du har :-) hmm? för dom som har hund vill säga :-)

2008-11-07 @ 22:24:25
URL: http://www.rayne.info.se
Postat av: Patrik

ahhh Tack så mkt... kramar

2008-11-08 @ 17:08:27
Postat av: Icka

Ha ha, ja du Reine. Läs igenom hela bloggen, så är du hundvakt sen:)

2008-11-09 @ 12:56:12
Postat av: Tove

Hihi kan tänka mig hur livet lever om med lilla Max;) Han har ju samma Diddimamma som min Kraft. Riktigt jobbig ibland:D Men fy sjutton vilken kul hund o jobba med!!!

Vi bor i 1rumokök utan hundgård, gissa om man blir noga med daglig träning o aktivering;)hahaha



forts lycka till med allt, kram fr dalarna

2008-11-14 @ 10:25:41
URL: http://www.123minsida.se/tove

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0