kennel läger

Kom igår hem från gråmanns kennel läger, och jäklar vad kul vi har haft. Vet inte ens var jag ska börja.
Men allt började ju med att jag satt på onsdagen och gick igenom anmälan till lägret och såg att vi skull 20 mil extra!! Var helt säker på att lägret var på kenneln, alltså i Herrljunga, men det visade sig att vi skulle vara på Backamo hundtjänst i Ljungskile alltså inte 20 mil utan 40:) Men eftersom det var på Backamo så tyckte Simon att det var lite roligt så han trallade på, puh.
Vi hade planerat att åka på fredags morgonen, men eftersom vi tydligen skulle lite längre så blev det att vi satte oss i bilen på torsdags kvällen. Vi var framme på Backamo halv tolv på natten. Var helt slut, men resan upp gick riktigt bra.
Så när vi kom fram var ju alla i full gång med att festa, och vi var ju lite efter, så det var bara att dricka ifatt.
Gick upp halv åtta på fredagen, bakfull som ett ägg, för att träna hund.
Har kört skydd, lydnad, upplet, spår och sök. Var även ett kanon stort gäng som körde IPO. Mycket VM och SM tävlande, det var jätte roligt att titta på så mycket duktiga hundar och förare.
Gråmanns hade även slagit ihop sitt lägret med Råbäckens kennel, de som äger Backamo hundtjänst. Så vi hade 10% på alla deras saker i affären, inte bra kan jag säga. Men gud vad mycket bra saker jag handlade.
På fredag kvällen var det tom inplanerat fest på vårat schema. Kan inte nämna så mycket om det. Det blev fest vill jag lova, vi var ca 40 på lägret och alla var med. Rickard med Enzy, du är min största idol!!!:)
lördagen bestod av hundträning och huvudvärk. Kvällen blev väldigt lugn, var väldigt trött.
Har varit så kul att se alla släktingar till Max och alla andra Gråmanns hundar. Vi har tagit bilder på varje hund och några gruppbilder, så det kommer ut så fort de lagt ut dom.
Nettan jag skulle även vilja låna en film av dig, du vet nog vilken:)
Ja nu börjar jobb veckan igen.....
Tack och hej leverpastej........................

Kommentarer
Postat av: Nettan/Emma

Hahah visst hade vi super skoj!!

Simon fick enormt mycket beröm av folket för hans figge agerande...Vi måste snart ha ATF möte igen=)

Den filmen är herlig men för att du är medlem i atf så givetvis ska du få se den hihi tack för en trevlig helg kram Nettan/Emma

2008-07-21 @ 21:49:32
URL: http://www.piggabrukshundar.se/
Postat av: Icka

Ha ha ja ATF, mer tigerbalsam åt folket!!!!! Vi får ta ett uppföljnings möte på kräftskivan, men då måste ju ATFs gud komma Rickard:O)

2008-07-23 @ 22:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0