Ny hund och SM

Diddi  min lilla älskling har åkt hem. Var ett riktigt jobbigt beslut, men det bästa, känns det som nu.
Hon ska ha valpar till våren och jag fick ett tillfälle att ta en malle tik nu. Så då har jag hösten på min att köra in mig på den nya hunden. Vi har ju som mest hundjobb på sommaren och då behöver jag inte börja styra med ny hund då.
Men visst jag saknar henne hur mycket som helst:( Men jag vet att hon kommer få det bra. Tack så suuuuuuuper Sara och Torvald på Gråmanns kennel för att jag fick låna henne, hon är en super hund. Ska ni köpa schäfer att jobba med kan jag verkligen rekomendera Gråmanns kennel. www.gramanns.se
Den nya pärlan heter Glada Av Centaurus kallad Ebba. Hon är en malle tik på två år som är L- testad och grundkörd i det mesta.
Var med Nettan och co i Målilla i lördags och körde sök, lydnad och skydd. Är faktiskt nöjd, alltid kul att se var man ska börja sin träning...
Idag har både Ebba och Max spårat. Ebbas spår gick kalas bra, blev ett appell spår, fast med mer pinnar. Max fick en vinkel idag vilket han gjorde riktigt bra. Måste träna med lite störning på honom, han blir okoncentrerad så fort det är folk på stigen.
Har även kört igenom lydnaden med Ebba. Micke hjälpte mig att kommendera tack tack. Har även varit ute och cyklat med henne, och en promenad med Max.
SM SM SM!!!! Längtar massor. Ska bli så kul i år, när man känner så många som är med och tävlar och även många som är och tittar. Simon och jag ska sova med Nettan, Jimmy och Emma. Vi kommer att åka upp till Västerås på fredag. Ska även ha kräftskiva en av kvällarna. Kommer bli hur mycket folk som helst:)
Måste bara önska ett extra lycka till, till:

Marcus och Coch
Anna och Dengan
Tobbe och Cliffen
Sverker och Buttrix
Patrik och Urax ( om han kommer med)


Håller tummarna för er:)
Syns på SM!!!!!!!!!!!

Ebba

Ebba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0