Viktiga datum och personal fest

Den 16 maj smäller det. Då blir det antingen att dränka sina sorger eller fira på kvällen. Ska nämligen göra mitt funktionsprov med Diddi. Då får vi den slutgiltiga dommen.... Om vi blir cerifierat väktarhund ekipage eller inte... Men om vi fortsätter träna i den här takten så kan hon snart programmet själv, kanske blir plus poäng om man står bredvid och kommenderar sin egen hund utan förare:
Skämt och sido. Alla som inte har hängt med sen jag tog mitt förnuft till fånga och flyttade i från Hultsfred så kommer här en uppdatering:
* Sålt Eddie
* Fixat häst
* Nytt jobb som väktare, förhoppningsvis även som hundförare
* Flyttat till landet
* Har köpt valp
* Lånat Diddi
Men gud var det inte mer än så, trodde det skulle bli jätte långt, men tydligen lever jag inte ett sånt spännande liv som många tror, men jag trivs:)

Just det förklaring, innan alla hundpolare i hultsfred dör när det står att jag sålt min bäbis.
Är faktiskt inte så farligt, han är såld till husse. Han klarade inte sitt L- test och jag menar vem vill spara på sånt skit. Det sista var inte sant, han går kanon som brukshund och kommer spöa skiten ur konkurenterna på skydds planerna under våren:) Way to go my boy!!!!
Häst:
Ja impuls grej. Men som pappa sa när han ringde: ja säger inget längre för på något vis rer du alltid ut allt, omöjliga unge! Smart pappa, annars hade jag skyllt på dåligt avelsmaterial:)
Äntligen har jag kommit någonstans i mitt liv, mitt första mål är uppnått: jag har blivit väktare/ hundförare. Trivs kanon bra, och nu är det bara toppen på trappan kvar, Polisen here i come. Kommer även lite bilder på personal festen vi hade i onsdags. Och lugna bara så gammelmodiga är vi inte (någon kanske) hade 60- tals tema.
Nu börjar detta bli långt, ska runda av. Köpt hus en mil söder om Kalmar, kanon trevligt litet lantställe med snart fyra hundgårdar.
Min lilla valp Mad Max gör själ för sitt namn, puh ska bli kul att se vad det blir med honom. Finns att läsa om kullen på www.gramanns.se
Även Chade´s Diddi är ny i vår familj. Jag tycker såå mycket om denna hund. Jag har lånat henne av gråmanns. Tanken är att hon ska vara hos mig till max kan gå in i tjänst. Men min tanke är att rymma med henne när hon ska tillbaka. Så jag har börjat med en bunker under huset.

image8image9image10image11image12image13image14image15


Kommentarer
Postat av: Nettan/Emma

Ja du icca det har ju hänt en hel del hos dig=)
Fan skit kul klart du kommer bli polis..
Jag ska också utbilda mig till väktare om ni har såna personalfester som på bilden hahahah lycka till gumman vi syns den 2-4 maj kram Nettan/Emma

2008-04-18 @ 14:32:37
URL: http://www.piggabrukshundar.se/
Postat av: Tess

Ha ha skönt att det inte fanns några bilder på mig från festen iaf. =P

2008-04-26 @ 15:24:58
Postat av: Icka

Tess: Nej, du var dutig på att hålla dig undan du:) mvh

2008-04-30 @ 10:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0