Läger och jobb......

Ska nog egentligen inte skriva förens i morgon,  måste sova!!!!  Har jobbat hela helgen och varit på läger hos Jonas Björkdal som har Blackneck´s kennel. Eller ja jag har varit med som åskådare pga av att Simon har varit och hjäp till med figgandet. Jätte kul att se så många olika hundar, man lär sig super mycket, intressant:)
Min egen hundträning ser ut som den gör varje dag, linförighet, framförgående, inkallning och hopp. Exakt i den ordningen dag ut och dag in. Ska bli kul när allt är över och man kan börja koncentrera sig på andra moment, vill inte knöla in en massa annat just nu, har ju en del att finslipa innan jag är helt nöjd.... eller kommer nog aldrig bli riktigt nöjd hur mycket jag än kör.......... alltid är det något.........
Hittade ett gammalt bogg inlägg som jag bara måste lägga in här igen. Är ganska rolig läsning....... Kräftskivan för 2 år sen:)
Ett stooort grattis till Markus och Coch som tävlade elit skyddet i går (lördag) i Eskilstuna och slutade på 620p på sin andra elit tävling. Grattis från oss. Kommer även en fin bild på Coch.

image21Coch


Hej på er!
Äntligen har man börjat vakna till efter absinten igår:)
Ni är säkert nyfikna på min gårdag.......... Ok var inte så farligt, eller det kunnde ju ha varit sämre. Började med att Icka packade hela sin bartender väska, med dropp kork, shaker och allt, tänkte att här finns det ingen tid att förlora. Sen bar det iväg till lilla landet Vimmerby:0)
Väl framme med hundar packning och bröte, så var det ju bara att sätta igång. Första groggen 1/5 del sprit resten virke. Hälsa på hela släkten puh, andra groggen halva glaset sprit resten virke, krama svärmor, prata jobb, 3/4 sprit resten virke..... Sen hade jag ganska kul i min lilla värld. Eller............ Spelade kubb.... skickade kubbpinnen............ mitt på smalbenet på Rolf 64....... oj då........... bara sprit skit i virket.......... Ja så såg min kväll plus natt ut. Kunde sjunga kanon bra igår med. Förstår inte mitt svar jag fick på frågan: Varför har ni inte med karaoken i år...? Nej du vet det är ju med lite äldre personer den här gången..... SO WHAT!!! Men efter mörkrets skymmning så kom iaf guran fram...... jag hade kanon kul...
Sen till kräftorna... Jag har en väldig förkärlek till dessa små fula djur... brukar bli lite pinsamt när Icka efter tio minuter måste tömma sin första tallrik.... så jag kom på ett knep...... med på detta lilla party var Ronja 5.... Jag såg min chans... lilla vän äter du inga kräftor!...... Självklart ska jag hjälpa dig, vart har du din tallrik.....:=)
Nog om det.. fråga gärna om ni har några frågor.....
Hund träning ja... Tänk er själva efter den natten, sova i 3 timmar upp, öppna dörren och ÖS regn.. Hur många av er tänker då: Jippiiiii sök träning!!! Men, men efter en macka på preem och ett flak red bull (överblivet virke från gårdagen) och en pigg och helt GALEN malle så gick det över förväntan. Tur att man har helt underbara träningskompisar!!!
Var även ner på banken för att beskåda mina tillgångar på konto utdraget, helt OK faktiskt, så nu har jag beställt ett obtrack täcke till min lilla bebis....
Sov sött på er alla. Lovar att jag ska tänka på er när ni går upp till jobbet i morgon klockan sex, så kan ni tänka på mig som är ledig:)
Kram I

2006-sep-03  21:44



Ja det var tider det lägger in lite bilder söndagen till ära.
Bilderna är bla på vårt nya hundsläp, lite coola bilder på Mattias när han figgar för Eddie på kennel lägret.image19image20

image16




Kommentarer
Postat av: anna & zelda

härligt att du är tillbaka i bloggvärlden!! fina bilder också!
kramar från oss

2008-04-22 @ 10:55:45
URL: http://annazelda.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej !
Kul att hitta din blogg :)
Vi har kullsystern till din. Stella heter våran. En mycket trevlig valp. Har också en Malle från Blacknecks, läste att ni var hos honom i helgen. Min malle har samma kombination som Coch men e lite yngre ...
Ha det så bra vi kommer säkert att träffas :)
Hälsningar Eva

2008-04-22 @ 22:24:45
URL: http://www.redattraction.com
Postat av: Icka

Gud vad roligt. Är hon lika galen som Max? mer uppe i luften än på backen:) Har ju deras mor här hemma också, och jag kan säga blir de hälften så trevliga och lättkörda som hon så har vi tur.
Syns säkert på kennel träffar osv..
Mvh

2008-04-23 @ 10:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0